تحولات لبنان و فلسطین

در نمایش فیلم شبکه گفته شد؛ ایرج قادری تاثیر زیادی در سینمای ایران گذاشته، زمانی مردم به عشق فردین به سینما می‌آمدند و به عشق قادری آن را ترک می‌کردند. عبدی هم گفت: سینما برای عده‌ای محل کاسبی شده اما قادری عاشق آن است.<BR> <BR>

تجلیل سینمای ایران از ایرج قادری +عکس

به گزارش قدس انلاین ,  مراسم تجلیل از ایرج قادری و نمایش فیلم شبکه؛ شب گذشته(9 مرداد) در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد.
به گزارش ایلنا، در ابتدای این مراسم فرج‌اللهی؛ از فیلمبرداران سینمای ایران؛ که اجرای مراسم را برعهده داشت، با اشاره به تلاش‌های ایرج قادری در عرصه سینما گفت: ایرج قادری در سینمای ایران تاثیر زیادی گذاشته است و زمانی اگر مردم به عشق محمدعلی فردین به سینما می‌آمدند و به آن سلام می‌کردند، به عشق ایرج قادری سینما را ترک می‌کردند و از آن خداحافظی می‌کردند.

 


مرتضی شایسته(تهیه کننده سینمای ایران) نیز گفت: ایرج قادری فیلم‌های مختلفی ساخته که بسیاری ازآن‌ها خوب است، فیلم‌های وی بسیار خاطره‌ساز است.
اکبر عبدی(بازیگر فیلم شبکه) نیز گفت: هر فردی که امشب اینجا آمده اگر بلیت خریده تا فیلم شبکه را ببیند؛ بعداز دیدن فیلم؛ اگر فیلم را دوست نداشت؛ من حاضرم پول بلیط وی را پس بدهم.
عبدی با اشاره به ویژگی‌های قادری گفت: ایرج قادری عاشق سینماست و همیشه بوده است. قادری آنقدر به سینما علاقه دارد که حتی حاضر است سلامتی خود را نیز با سینما معامله کند. وی سرصحنه فیلمبرداری همیشه از همه عوامل زودتر به صحنه می‌آمد به صورتی که آدم از این همه عشق وی به سینما خجالت می‌کشید. در سینمای ما تعداد افرادی که اینگونه هستند؛ کم است، به جز قادری ناصر تقوایی اینگونه است.
عبدی با انتقاد از سوء‌استفاده عده‌ای از سینماها و سرمایه‌داری آنها با ساخت فیلم‌های مسلسل وار و تبدیل سینما به یک امر کاسب‌کارانه گفت: امروز عده‌ای سینما را دوست دارند چون سینما برای آنها راهی برای رسیدن به اهداف دیگر است.
ایرج قادری با تشکر از برگزارکنندگان و حاضران در سالن گفت: همه کسانی که امروز در اینجا هستند؛ بر من منت گذاشتند. دوست دارم بازهم زنده باشم و برای شما فیلم بسازم. من به شدت بیمار هستم و امشب به عشق شما؛خودم را از بیمارستان به اینجا رساندم تا شما را ببینم و دست همه شما را ببوسم.
در ادامه این مراسم؛ فیلم شبکه آخرین ساخته ایرج قادری برای اولین بار به نمایش درآمد.
سیدضیاء‌هاشمی، حبیب کاووش، حبیب اسماعیلی و ماه چهره خیلی ازجمله مهمانان این مراسم بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.